5/31/2015

#ylioppilas2015

yo7 yo8 yo2 yo3 yo5 yo4yo6mä oon nyt virallisesti ylioppilas!!!!!!! ja vasta nyt oon havahtunu siihen, että tää kaikki on todellakin ohi. joillekin lukio on ollu epämiellyttävää aikaa, pakkopullaa ja semmonen tylsä ja välttämätön välietappi, ja voin hyvin ymmärtää miksi. kymmeninä, varmaan satoina aamuina mä kirosin ton koko koulun, joinain päivinä lähdin kesken kotiin pahalla mielellä ja jonain onneksi harvoina vaan pyörin ahistuksessa, kun oli vaan liikaa stressattavaa koulusta. koealueet tuntu päättymättömiltä ja jotkut kurssit istuin läpi kynsin ja hampain minuutteja laskien. lukion ekat viikot pelkäsin etten tuu saamaan yhtään ystävää, kuuden tunnin kirjotukset ja niihin valmistautuminen tuotti todellista tuskaa, ja jonain päivinä en voinut kuvitella mitään ikävämpää kuin kasinaamut. mut silti, kaikesta ikävästä, stressaavasta, väsyttävästä huolimatta en antais kyllä päivääkään takas.

tapiolan lukio toi oli just mulle se paras paikka, missä nää lukiovuodet viettää. meidän kouluun kuuluu ihanat opot, ihanan avarat evakkotilat, hyvä ruoka ja mukavat keittäjät, rento ja hauska reksi ja mielettömästi ihan älyttömän kivoja, ymmärtäväisiä ja mahtavia opeja, huikeita kavereita ja tuttuja kaikissa ikäluokissa sekä ennen kaikkea meidän ihan huippu ydinporukka - heini, mimmi, vilma ja veera tuli mulle vähitellen ekan syksyn aikana tutuiks ja nyt ollaan mahtavan huumoritajun omaava laulava, ruokaa rakastava ystäväkasa ja oon vaan ihan älyttömän ilonen, että oon saanut viettää jo kolme vuotta noiden kanssa. ja mitä kaikkee me ollaankaan koettu!! ollaan koko porukalla ja pienemmillä kokoonpanoilla opittu lukiomaailman ihmeistä, juostu laivan kannella kylmää uhaten vanhojenristeilyllä, vietetty pikkujouluja, katottu muumeja ja disneyleffoja, pelattu sanasotaa kuuteen asti aamulla, käyty swedish house mafian keikalla, seikkailtu turussa ruisrockissa ja maailman parhaassa kahvilassa, piipahdettu brightonissa, kuvailtu kauhuleffaa, tekstailtu keskiyöllä syvällisiä, syöty frozen jogurttia tukholmassa, tanssittu monet huikeet kerrat helsingin yössä, tutustuttu ties minkälaisiin tyyppeihin, kiljuttu slendermanin äärellä, tehty töitä vaatekaupassa, kieputtu powerparkin laitteissa, naurettu ja laulettu illanistujaisissa, silitetty hirviä, vietetty monia yllärisynttäreitä, hypätty laiturilta aidon savusaunailun päätteksi, annettu kasvot pauli-hunajamelonille, istuttu leffateatterissa, liian monia kertoja kahvilassa, tultu kahen tunnin yöunien jälkeen pyjamissa kouluun, raahauduttu teatteriin ja bongattu kaikkien lapsuuden suurin sankari, uitu niiin niin monta kertaa järvissä bikinit päällä tai ilman, herkuteltu funky burgerissa, vietetty päättäreitä pannareita syöden ja kipsistä huolimatta ympäri espoota ajellen, istuttu yömyöhään mcdonaldsissa tai sen parkkipaikalla, maalattu kasvot tigerin glow-bileissä, vilkutettu penkkarirekan lavalta, roadtripattu ympäri suomea, paleltu kaivarissa, yövytty maailman ihanimmalla leirintäalueella, tanssittu wanhoja huikeissa mekoissa, vietetty juustoiltaa ja niin monta muutakin iltaa saunamökissä, juoruttu hesburgerissa ja takkatulen ääressä ja vaan pidetty hauskaa, koska sitähän meillä aina on ku ollaan yhdessä. mun lukiovuodet ja -ystävät ei ois voinut olla kyllä tippaakaan parempia!

tää kolmevuotinen huipentu eilen yo-juhlaan. aikaisen herätys ja kiireinen valmistautuminen, johti siihen, että poltin käteni aika pahasti kiharrinsauvalla, mutta onneks se ei menoa hidastanut. meidän lakitus pidettiin otaniemen dipolissa ja vajaan 170 oppilaan puuduttavan läpikäynnin, mun elämän ekan stipendin (paras tulos terveystiedosta wuu), huikeen oppilaspuheen ja musaluokkien esityksen jälkeen päästiin ulos auringonpaisteeseen ottamaan parit kuvat ja sieltä sit omiin juhliin. mä söin ihan liikaa voileipäkakkua ja macaronsseja, ja mun juhlat oli musta kyllä tosi kivat ja onnistuneet! oli tosi kiva jutella pitkästä aikaa monille sukulaisille ja skoolata auringonpaisteessa, ja huikeeta oli erityisesti se, että niin moni kavereista pääs paikalle! tää on kyllä parhaita päiviä vuodessa sille, että on muitakin kuin omanikäisiä kavereita - sain ihan sairaan ihania, hauskoja ja muntyyliisiä lahjoja, ja oli muutenkin vaan niin kiva päästä viettää tätä päivää niiden kanssa! illalla siirryttiin sitten lukiokavereiden kanssa omista juhlistamme meille ja sieltä vanhalle ylioppilastalolle. jonotettiin maksullisia vesipulloja varmaan yhteensä tunnin verran, ja olin niin väsynyt päivästä, että välillä melkeen unohdin missä olin, mutta oli ihan huikee fiilis tanssia jalat kipeiksi ja laulaa ääni käheäksi muiden lakkipäisten kanssa niin, ettei aamulla meinannut puhumisesta tai keittiöön kävelemisestä tulla yhtään mitään. 

yks vaihe elämästä takana, ja vaikka lukio jääkin taakse niin huikeet muistot ja ystävät jää enkä malta odottaa, mitä jännää tulevaisuudella on mulle tarjota! kiitos kaikille rakkaille huikeista lukiovuosista, mun juhliin tulemisesta, ihanista lahjoista ja no oikeestaan kaikesta!! kyllä nyt on helppo olla onnellinen. :)

3 kommenttia:

  1. Oi, just kiva toi eka kuva! : DD Oon ite tuleva abi ja ekat kirjotukset on syksyllä, help me! No, ehkä ne menee ihan hyvin, vaik enkku pelottaaki. Onnea sulle! : ))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hee kiitos paljon!! :) toi tais jäädä mun viralliseks yo-kuvaks, nimittäin unohdettiin ottaa kunnollinen... ja hyvin ne menee!! ei tartte turhia stressata sillä niitä voi aina sitten vaikka uusiikkin ja etköhän pärjää!! (: kiitti paljon!

      Poista
  2. MITEN MÄ OLEN MISSANNUT TÄN POSTAUKSEN? :D omg aahh tää on ihana!

    VastaaPoista