2/04/2014

kultainen lapsuus


mihin katos se aika, kun päiväkodissa vannoin, että musta tulee joko keiju tai pokemonkouluttaja. se aika, kun venattiin äidin kanssa isiä armeijasta meidän pienessä kerrostaloasunnossa, luettiin marian kanssa prinsessalehtiä parvekkeilta käsin ja rakennettiin ronjan kanssa pulpettiin tammenterhoille lastenkoti. mihin katos ne yläasteen saunaillat, pojista juttelu ja tyhmille jutuille hihittely, se kun kömpelösti viitoin sormiaakkosia luokan toiselle puolelle, itkin välillä kun olin niin onneton ja sitten taas hymyilin koska olin maailman onnellisin ja onnekkain ja maailma oli meidän.


mihin katos se aika, kun luulin olevani iso ja vanha ja hyvä ja vahva ja kokonainen. mihin katos se aika kun väärät ihmiset oli vielä ne oikeat, pakastehampurilainen maistu oikeesti hyvältä ja saatoin puhua puhelimessa tunteja niiden kanssa, joille en enää keksi edes mitään sanottavaa. mihin katos se aika, kun mun kaverit täytti kymmenen eikä kahdeksantoista, kun kävin ensimmäistä kertaa ilman vanhempia kampissa ja tunsin itteni vapaammaksi kun koskaan. mihin katosi se aika, kun söin berliinimunkista pelkän kuorrutteen.

mihin on kadonnut se aika, kun katsoin maa aikojen alussa seiskaosan seitsemän kertaa putkeen meidän pienestä telkkarista, rikoin mun polven asfalttiin leikkipihalla, uskoin taikuuteen, maalasin mun ihon punaseksi tussilla koska tahdoin olla teletappi ja kävelin ensimmäistä kertaa kouluun iso reppu mun kapeilla hartioilla. mihin katosi se aika, kun kaikki oli niin yksinkertaista ja monimutkaista ja onnetonta, onnellista ja ihmeellistä ja voi kuinka nyt mä tunnen vaan nostalgiaa ja kaipuuta siihen aikaan, jonka olin jo vuosia sitten kuopannut. (: 



12 kommenttia:

  1. Ihana postaus, osaat kirjoittaa tosi kauniisti! Kuvakin on hieno ja sopii tunnelmaan. :)

    VastaaPoista
  2. true dat... mua pelottaa vanheta

    VastaaPoista
  3. Voi emmy mul tuli täst jotenki surullinen ja ilonen olo yhtäaikaa :( :') onneks vieläki voi kattoo maa aikojen alussa ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi heinuska ♥ ja jep niin onneksi :')

      Poista
  4. tykkään niin paljon sun blogista, rakastan näit tekstejä !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. huuu kiitti paula!! ♥ (:

      Poista
  5. Voi miten ihana postaus :) Surullinenkin, mutta myös ihana.

    VastaaPoista