7/02/2013

malesiajänskäystä

whiiip! oon ihan superinnoissani kaikesta ja kaikista ja oli pakko jotain tänne blogin puolellekin sekoilla. mulla olis siis lähtö ens viikon sunnuntaina ja palaan vasta kun koulut on alkanut ja elokuussa eletään viidettätoista päivää. vaikka oonkin reissussa vaan sen neljä viikkoa, niin oon jo nyt ihan kauhuissani kaikista jutuista kuten siitä, miten saan mun pyykit pestyä ja saanko unta lentokoneessa (en saa, en saa ikinä unta lentokoneessa) ja kaiken kaikkiaan oon vaan tosi innoissani.

en oo kauheesti täällä tota mun matkaa avannut, joten voisin jotain siitäkin teille kertoa. oon koko elämäni unelmoinut, että voisin lähteä edes jonkinlaiseen vaihtojuttuun. koko vuodeksi oli alunperin suunnitteilla tonne maailmalle mennä, mutta koska en tahtonut pitkittää mun lukio-opiskelua, jättää kaikkia ystäviä tänne ja maksaa omista rahoistani kymppitonnia niin päädyin sitten vähän pienimuotoisempaan ratkaisuun. mulla on ollut ajatuksena mennä kuitenkin britteihin lukion jälkeen opiskelemaan, joten siellä ehdin nähdä myös maailmaa sopivasti. (:

 lähden siis lions clubin kautta malesiaan, majotun kahteen isäntäperheeseen ja lisäksi mulla ois tiedossa youth exchange camp, joka kestää muistaakseni kolmisen päivää ja järjestetään jossain rannalla. oon saanut perhetiedot ja kaikki sunniilleen kuukaus sitten, ja vietän ekan viikon kuala lumpurissa, malesian pääkaupungissa, jossa oon jo pienempänä käynytkin, kun malesianmummi ja -ukki asui vielä siellä. toinen perhe taas asustelee kota bharussa, josta en tiedä paljonkaan muuta kuin sen, että siellä ei ilmeisesti katsota kovin hyvällä lyhyitä shortseja tai hameita. kuala lumpurin perheessä vietän pidemmän ajan, ja oonkin ollut yhteydessä mun hostpapaan ja hostsiskoon, joista jälkimmäinen sanoikin "get ready to shop till you drop", sitä todellakin innolla odotellessa! molemmissa perheissä mulla on muutama hostsisarus, ja oon tosi ilonen, että ne on jopa suunnilleen mun ikäisiä huhuhuh.

mulla on jo matkavakuutukset ja kaikki hoidossa, lentoliput ostettu ja tieto siitä, että lennän tonne kauas kahden muun suomalaistytön kanssa. tiedossa ois enää viimeiset jutut kuten pakkaus ja henkinen valmistautuminen (mitäsmitäs). vaikka oonkin vaan nelisen viikkoa tuolla muualla, niin silti tuntuu tosi pelottavalta jättää kaikki tuttu tänne. lisäksi mulla on lisähaasteena pienet kieliongelmat, sillä kuulemma malesiassa jotkut ei puhu välttämättä sanaakaan englantia ja loput usein niin vahvalla aksentilla ja huonosti, että niitä on tosi hankala ymmärtää. varaankin mukaan jonkun piirrustusvihon ja preppaan mun elehtimistaitoja, että mun sanomukset menisi perille vaikka sitten kokonaan ilman enkkua.

apua tästä tuli kyllä tekstillinen postaus, mutta ehkä se on vaihteeks ihan okei. 12 yötä tosiaan huhuhuhuhu!

4 kommenttia:

  1. Hei superihanaa reissuu sulle! Jos ei siis ehitä nähdä ennen sitä ;) :--D!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. wäää kiitus bella (; !!

      Poista
  2. Uijuui! Muakin jännittää sun puolestaas! ♥

    VastaaPoista